Allmänt

För att handla hos oss på www.veganbar.se måste du vara över 18 år.

Om du handlar med annan persons personuppgifter,kan detta att polisanmälas.

Vi reserverar oss för slutförsäljning och för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, kampanjer, rabattkoder eller produktuppgifter som kan uppstå i vår webbshop och i butik.

Betalning

Priserna på vår webbshop anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms.
Vi använder oss av Klarna Checkout. Du kan ta del av Klarnas villkor här.

Har du frågor kring din betalning, kontakta Klarna direkt här eller i appen här.
Mer information om Klarna finner du här.

Ånger-, retur- och bytesrätt

Hos veganbar.se har du alltid 14 dagars ångerrätt och medlemmar i vår Klub V
har alltid 60 dagars öppet köp och bytesrätt när du handlar i vår onlinebutik.

Du kan alltså returnera varan inom 14 dagar från det att du tagit emot den och få tillbaka hela det belopp du har betalat.
Varan ska då vara i oförändrat skick – det vill säga den får inte vara använd, men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt.
Varan ska returneras i originalförpackningen eller motsvarande och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick.

Vid denna typ av retur står du själv för fraktkostnaderna.
Har du fått dina paket inslagna återbetalas ej kostnaden för paketinslagningen.

För personliga beställningar och livsmedel gäller ej ångerrätt eller öppet köp.

Ångerperioden räknas från det datum då du mottog den sista varan/varorna i din beställning.
Kontakta vår kundservice så skickar vi ut en ångerrätt formulär till dig som du ska fylla i och skicka med din retur till oss.

Vid nyttjande av ångerrätten återbetalar vi alla betalningar från dig, inklusive kostnaden för leverans ut till dig, utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter det att du meddelat ditt beslut att utnyttja ångerrätten. Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning, utan att det medför några extra avgifter för dig.

Vi förbehåller oss rätten att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna eller bevis på att du har skickat tillbaka varorna (det alternativ som inträffar först).

Du måste skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från det datum då du informerade oss om att du önskade nyttja ångerrätten.

Du får då en förfrankerad adressetikett från oss via e-post.
Kostnad för returen av varorna, för närvarande 60 kronor, står du själv för.

Har du hunnit använda din vara och utnyttjar ångerrätten kan det innebära en viss värdeminskning, på din bekostnad. Dessa ärenden hanteras individuellt.

Leverans och frakt

Läs mer om fraktsätten, priser och leveranstid med mera här och på Kundservice sidan

Uthämtning av beställningar kan hanteras personligen eller med hjälp av bud. Budet måste då kunna uppvisa både sin och beställarens legitimation.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av ombud.

Felleverans

Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte har beställt kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig att returnera varan.

Transportskada

Skulle du upptäcka en skada på ditt paket, anmäl det omgående till det utlämningsställe där du hämtade varan.
Där får du också hjälp att göra en skadeanmälan.

Om du upptäcker skadan först då du öppnat paketet och skadan är sådan att den kan kopplas till transporten, kontakta ombudet för att göra en skadeanmälan senast 7 dagar från det att du tagit emot din vara.

Avbeställning

Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontakta vår kundservice snarast.
Om din beställning redan har hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa varan/varorna och du är därmed skyldig att motta din beställning.

Om du efter att du tagit emot din vara ångrar ditt köp gäller ordinarie villkor för ångerrätt och returhantering. Avbeställningen gäller från det att du har mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss.

Returhantering via Kundservice

Vid retur måste du kontakta vår kundtjänst för att få en retursedel och en adressetikett. Retur av vara ska alltid styrkas med inköpskvitto.
Du ansvarar för att varan kommer till oss i oskadat skick, vilket är viktigt om du önskar returnera på annat sätt än det sätt som varan levererades på.
Se därför till att varan emballeras väl, i originalförpackningen.

Vid godkända garantiärenden samt reklamationer står Vegan Bar / Anol för alla kostnader inklusive frakt. Vid nyttjande av ångerrätten eller öppet köp står du själv för returfrakten.

Du har även möjlighet att returnera varan hos oss i baren.

Returen är inte godkänd förrän Vegan Bar / The Anol Brand har kontrollerat varan. Vid godkänd retur och ångerrätt sker återbetalning på samma sätt som betalningen skett. Vid ej godkänd retur och ej uthämtad försändelse (i butik eller på postombud) debiteras en administrativ kostnad om 250 kr. Dessa returer betraktas dock inte som ett utnyttjande av ångerrätten.

Du kan läsa mer om svensk lagstiftning kring köp via internet hos Konsumentverket.

reklamation

När du handlar hos oss har du naturligtvis garanti på alla varor du köpt av oss.
Garantin gäller i 1 år från det datum då du mottog varan.
Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, läs mer hos Konsumentverket.

Reklamationsrätten gäller oavsett om felet är synligt eller dolt.
Det är dock en förutsättning att fel inte har uppstått som följd av felaktigt bruk av varan.
Är det fel på varan har vi rätt att inom 6 månader åtgärda felet.
Om så inte sker har du rätt att få en ny vara som ersättning för den defekta varan.
Vid korrekt reklamation ersätts du som kund för eventuella fraktkostnader.

Reklamation ska vara oss tillhanda inom skälig tid.
Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid som inom skälig tid.

Innan reklamationen, rådgör alltid med vår kundservice så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet (se vidare information ovan angående Returhantering). Felet ska anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varan.

Om du vill utnyttja din garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och det därför inte täcks av garantin, står du för eventuell hanteringskostnad. Våra medarbetare kommer i första hand att avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått dig.

Vi förbinder oss för att alltid följa  Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Återbetalningar

Återbetalningar sker automatiskt med samma betalningsmetod som användes för att betala för dina Produkter.
Om du använde ett presentkort för att betala dina varor, kommer återbetalningen av det aktuella beloppet att ske genom att du får ett tillgodohavande registrerat på ditt presentkortskonto.

immateriella rättigheter

Samtliga immateriella rättigheter tillhöriga Vegan Bar, The Anol Brand, dess koncernbolag och/eller licensgivare, inklusive men inte begränsat till varumärken och verk som skyddas av upphovsrätt återgivna på veganbar.se, tillhör Vegan Bar Sweden AB, dess koncernbolag och/eller dess licensgivare som behåller sig samtliga rättigheter därtill.

Det innebär att all användning av www.veganbar.se eller dess innehåll som utgör ett nyttjande kräver föregående skriftligt tillstånd av Vegan Bar Sweden AB.

Det föregående ska inte gälla för nyttjande som faller inom en Kunds åtgärder avseende beställningar, administration samt nyttjande av tjänster relaterade till Kundens köp av Vegan Bar / Anol produkter.

Kortfattat så innebär detta att all kopiering eller lagring av innehåll från www.veganbar.se, i dess helhet eller delar därav, för andra syften än för en Kunds privata, icke-kommersiella bruk, kräver ett föregående skriftligt tillstånd från Vegan Bar Sweden AB.

Denna begränsning innefattar, men är inte begränsad till, varumärken, företagsnamn, produktnamn, bilder, foton, grafiska designinslag, och information om produkter.

Tvister

Vi hoppas så klart att tvister aldrig ska uppstå för dig som kund.
Om det mot förmodan skulle göra det så finns det hjälp att få genom en tvistlösningssida som är gemensam för hela EU.
Sidan är speciellt framtagen för att konsumenten ska kunna handla fritt över Europas gränser och kunna få hjälp om något går snett.

EU:s tvistlösningssida är skapad för dig som handlar på nätet från ett företag som är lokaliserat i något av EU-länderna och där du upplever att du behöver hjälp i ett tvistemål http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Du har även möjlighet att vända dig direkt till Allmänna reklamationsnämnden, via www.arn.se. Vi förbinder oss att alltid följa deras rekommendationer.

Personuppgifter och din integritet

Du kan ta del av vår integritetspolicy här.

reservationer

Vid eventuell slutförsäljning av vara eller missbedömning eller problem vid tillverkningen har Vegan Bar rätt att häva köpet och återbetala eventuell betalningar gjorda av dig.Vi kontaktar i sådant fall dig via mejl för att se hur detta på bästa sätt ska lösas.

Force majeure

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att Vegan Bar befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Bolagsinformation

Kontaktuppgifter
Organisationsnummer 556783-5052
Vegan Bar Sweden AB
Södra Skolgatan 45
214 22 Malmö
Telefon 040- 23 40 03
kundservice@veganbar.se