Frakt och Leverans

Leverans till ombud

För att spara på resurser och minska vårt koldioxidavtryck så samarbetar vi med Printful med lokala partners så att våra produkter endast tillverkas on demand och slipper skickas jorden runt. När du lägger en beställning så skickas till beställning vår samarbetspartner som är närmast dig och skickas därifrån.

Leveranstid

Hur lång är leveranstiden?

– Till ditt närmsta ombud: 2-7 vardagar, i snitt brukar det dröja 3 vardagar.

– Hämta upp i Vegan Bar: 1-2 vardagar ifall vi har den på lager

Kan jag spåra min beställning?

Du kommer att få ett mejl när leveransen är på väg till dig med ett spårningsnummer samt en länk till distributörens webbplats där du kan följa försändelsen.
Det kan ta upp till 12 timmar innan länken blir aktiv.

Vart skickas min beställning?

Dina varor skickas till det ombud som ligger närmast den angivna adressen.
När din leverans har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt kolli-ID.

Felleverans

Om du mot all förmodan skulle fel vara som du inte har beställt så tag kontakt med oss så hjälper vi dig.

Transportskada

Upptäcker du att ditt paket är skadad när du skall hämta ut den från ombudet så rekommenderar vi att du inte hämtar ut den utan be dem hjälpa dig att göra en skadeanmälan. Då kan skadan härledas till transporten.

Om du upptäcker skadan först då du öppnat paketet och skadan är sådan att den kan kopplas till transporten, så är förfarandet den samma, kontakta ombudet för att göra en skadeanmälan senast 7 dagar från det att du tagit emot ditt paket.

Kan någon annan hämta upp mitt paket?

Ja, det går att hämta upp med hjälp utav ett bud.
Budet måste då kunna uppvisa både sin och beställarens legitimation

Hur lång tid har jag på mig innan jag hämtar upp paketet?

Paketet ligger kvar hos ombudet i 7 dagar.

Vad händer om jag inte hämtar upp mitt paket?

Vid outhämtat paketet tillkommer en avgift på 250 kr som täcker alla extra kostnader som uppstår. Observera att outhämtat paket inte räknas som utnyttjande utav din ångerrätt.

Eventuella förseningar

Kontakta oss ifall du inte har fått din leverans inom utsatt tid. Vi tar dock inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av ombud eller fraktbolag.

Eventuella tullavgifter

Vi har alltid som mål att ha så låg koldioxidavtryck som möjligt och har därför lokala samarbetspartners. Det är därför möjligt att din leverans kommer från utlandet istället och som kund kan tillfälligt behöva betala tillhörande tullavgift.

Vi står för denna kostnad i efterhand.
Kontakta bara Kundtjänst och bifoga kvitto/sms på tullavgiften.