How can we help?

Vi har problem med att orderbekräftelserna inte alltid kommer fram. Dubbelkolla gärna att den inte hamnat i din skräppost.

Trending articles

Kan jag ändra min order?

Om du vill makulera eller ändra din beställning ska du kontakta kundtjänst snarast. Vi kan endast avboka eller ändra i din beställning om den inte redan har skickats.

Kan jag ändra min leveransadress?

Du kan ändra på din adress antingen genom att logga in på ditt konto eller genom att meddela oss via kundtjänst.

Hur vet jag att min order har gått igenom?

En orderbekräftelse skickas till dig på den mailadress du angav vid beställning.
Får du ingen orderbekräftelse, vänligen kontakta oss och dubbelkolla gärna att den inte hamnat i din skräppost.

Hur handlar jag?

– Välj de varor du vill handla och lägg dem i varukorgen.
– Gå till kassan.
– Ev rabattkod fylls i fliken “Rabattkod” under din varukorg. 
– Fyll i dina personliga uppgifter.

Vänligen dubbelkolla att eventuella rabatter har gått igenom innan du bekräftar din order.

– Kontrollera att all information är korrekt och bekräfta ditt köp.

– Orderbekräftelsen skickas via mail inom några minuter.

– När din order är packad kommer ditt kvitto via mail och din faktura från Klarna i ett separat mail.

Hur får jag en återbetalning?
 

Vid godkänd retur och ångerrätt sker återbetalning på samma sätt som betalningen skett.

Jag har glömt mitt lösenord, hur kan jag logga in?

Gå till Mina Sidor, där kan du återställa ditt lösenord.

Hur hanterar ni mina personliga uppgifter?

Vi värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt och det är vår målsättning att följa alla gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd.

Läs mer här angående vår Integritetspolicy

Reklamation

Vi följer alltid Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer.

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage eller handhavande fel.

Har du fortfarande funderingar?

Har du funderingar som du inte hittar svar på här så är du välkommen att kontakta oss

Kontakta oss

FAQ

Frågor och Svar

Vilka betalningsalternativ kan jag välja mellan?

Via vår samarbetspartner Klarna kan du välja att betala via 14 dagars faktura, 6-24 månaders finansiering, direktdebitering med BankID, banköverföring, Visa, Mastercard, Amex

Hur går det till när jag betalar med faktura?

Efter att vi har skickat iväg din order får du en faktura via mail till mailadressen du uppgav när du gjorde din beställning.

– Fakturan har betalningsvillkor på 14 dagar och ingen fakturaavgift tillkommer.
– Ibland har Klarna diverse kampanjfaktura alternativ, då tillkommer det fakturaavgifter

Varför kan jag inte betala med faktura?

Kontakta Klarna på 08-120 120 10 för mer information och hjälp.

Jag har inte mottagit min faktura?

Din faktura skickas ut i samband med att vi postar ditt paket.
Har du inte mottagit din faktura ber vi dig att kontrollera din skräppost.

Du kan också kontakta Klarna på 08-120 120 10 för mer information och hjälp.

Hur lång öppet köp har ni?

Du har som privatkund 14 dagars ångerrätt.
Medlemmar i Klub V har dessutom 60 dagars öppet köp.

Observera att ångerrätten och öppet köp inte gäller för livsmedel (Take Away/Delivery) och anpassade och personliga beställningar.

Hur returnerar jag min order?

Det finns två sätt att returnera på:
1. Du kan returnera direkt hos oss på Vegan Bar, ta bara med dig din vara samt ditt digitala kvitto till butiken.

2. Vill du skicka tillbaka din order så tillkommer det en returavgift på 60 kr.

  • Hör av dig med ditt ordernummer och namn till kundservice.
  • Vi kommer att maila en returfraktsedel att fästa på paketet samt en returblankett att lägga i paketet.
  • Kreditering sker så snart paketet är mottaget och returen är hanterad.

Om du betalt via Klarna kan du själv logga in på Klarnas hemsida och pausa fakturan, oavsett om du returnerar hela eller delar av ordern.

Hur blir jag återbetald?

Din återbetalning sker på samma sätt som du gjorde betalningen.

Har du inte betalt fakturan kommer så kommer den att krediteras så snart returen är behandlad. Du får tyvärr inte betalt för eventuell paketinslagning i samband med retur.

Vad händer med min faktura vid en retur?

Du kan själv logga in på Klarnas hemsida eller app och pausa fakturan, oavsett om du returnerar hela eller delar av ordern.

  • Om du returnerar hela ordern kommer fakturan makuleras när returen är behandlad.
  • Behåller du några produkter i din order kommer du få en uppdaterad faktura från Klarna till din mail när returen är behandlad.
Hur gör jag byten?

Kontakta oss för att returnera din vara som vanligt, du står själv för returkostnaderna sen lägger du en ny beställning.
.

Vilka tider är det möjligt med take away?

Det är endast möjligt under våra ordinarie öppettider

Hur gör jag för att beställa Take Away
  1. Välj din topping
  2. Välj din Patty
  3. Välj din side
  4. Gå till kassan och fyll i dina uppgifter
  5. Du betalar i baren när du hämtar upp din order.
  6. Du kommer att få ett mail när din order är redo för att hämta upp. Det dröjer aldrig längre än 30 minuter.
Har jag ångerrätt?

Ångerrätten gäller tyvärr inte på mat beställningar och livsmedel.